I'm back

Dags att ta sig i kragen känner jag..
Kom hem från utbildningen för en och en halv vecka sedan och har sen dess har jag varit i koma..

Ubildningen var det bästa jag någonsin varit på, jag träffade såå många underbara människor och själva utbildningen var guld värd.

Redan 5 minuter efter att jag kom till Villingsberg så träffade jag de tre otroligt urtrevliga tjejer. Först var det tjejen som jag skulle dela rum med Andrea och sen träffade jag Jenny och tillsist Helene. Alla tre är från stockholm och så snälla och trevliga..

Jenny och jag pratar på msn varje dag och jag och Andrea håller kontakten via sms.. Åh vad jag ska åka till stockholm och träffa dessa godingar igen =)

Jag och Jenny ska troligtvis åka till Luleå och hälsa på några av de andra som var på utbildningen.

Något annat roligt som hänt är att jag, mamma och två av hennes kompisar ska åka till Slovakien sista veckan i november. Det är en läkare från mammas jobb som kommer därifrån. Det ska verkligen bli kul att få uppleva ett annat land.

Lite bilder från min vecka:

Jag gör L-ABCDE på en skadad Peter..

Instruktörerna förevisar en Logg-Roll (en undersökning och förflyttning av en misstänkt ryggskada)

Den skadade placeras i en ryggbräda

En kall morgon, vi bodde väldigt vackert..

Tidiga morgonar hela veckan...

Full utrustning för en hemvärnssjukvårdare.. Hjälm, stridsväst, bårmatta, patienttäcke och sjukvårsväska

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0