Gulaschsoppa med bulgur och köttfärs...

...Det har jag levt på sen i lördags. Så sjuuukt gott! Mamma hittade receptet på baksidan av ett bulgurpaket. Eftersom jag är så himla snäll så tänkte jag dela med mig av denna underbara rätt ;)

4 port.
2 dl bulgur
2 paprikor
1 gul lök
1 purjolök
fyra stora färska champinjoner (tillagda i receptet av mig, super!)
3-4 vitlöksklyftor
tomatpure
2l grönsaksbuljong (jag använde 4 buljongtärningar som jag löste upp i 2l varmt vatten)
chilikrydda (valfri, jag körde på chiliblandning)
paprikapulver
salt
peppar
400-500 gr köttfärs

topping:
creme fraishe
vitlök
salt

Börja med att fräsa alla grönsaker i olja i en stor kastrull. Blanda i bulgur, tomatpure, paprikapulver och chilikrydda. Häll i buljongen och låt koka på svag värme i 30 minuter. Stek köttfärs och blanda i när soppan kokat klart. Smaka av med salt och peppar.
Topping:
Blanda creme fraiche 2 vitlöksklyftor och salt efter behag.

Det funkar bra att bara ha creme fraiche som topping men jag gillar vitlök..

Yummo som Rachel Ray säger ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0