Sjukhuset

Ikväll skulle jag och Emmy ta en promenad, med vi fick åka med hennes bror till akuten Han hade tappat stekpannan och fått stekande matfett över hela foten. AJ! Huden hade trillat av i samma sekund som matfettet träffade huden AJ!

Vi väntade lite mer än två timmar på en läkare som var inne i fem minuter och konstaterade andra gradens brännskada. Sen kom det en allmänt otrevlig sjuksjöterska som la om foten. Sådan kommer jag aldrig bli!
Jag fick förklara för Emmys bror att han inte behövde vara orolig för att kompressen skulle fastna i såret eftersom det var en salvkompress som skulle hållas fuktig.
Konstigt att hon inte sa något eftersom han uttryckte sin oro för det.. Som sagt sådan ska jag aldrig bli.

Nu är det slut på praktiken, min handledare sa till mig igår att hon skulle sakna mig jättemycket och att det skulle bli tomt utan mig.. Det var kul att få höra.

I morgon ska vi sitta i stadsparken på kvällen och snacka skit och äta gott.. Mysigt!

Dags att sova!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0