Saker som jag borde göra idag...

Först ska jag åka ut till min VFU-plats, som är Demenscentrum, tar ett djupt andetag och inbillar mig att det kommer att gå jätte bra. Sist jag jobbade på en demensavdelning så blev jag sjukskriven. Visserligen var det fler saker som spelade in, men miljön på den arbetsplatsen hade en stor del i det. Under den sommaren jag jobbade hade jag sammanlagd 30 minuters rast. Vi var underbemannade och hade de svårast sjuka patientern på vår avdelning. Lämnade man de själva i korridoren så slutade det med att dom försökte strypa varandra med kökshandduken (det hände, jag lovar). Man var ständigt under hot att bli slagen, (visserligen av en 80 årig gammal tant, men jag lovar att de kan slåss rätt bra) och var alltid tvungen att vara proffesionell och lugn. Man fick stänga in sig hos tvättmaskinen och spöa upp den lite i stället för att få ut sina aggressioner. Men jag ska inte säga att jag inte trivdes, de boende var för det mesta jättegulliga och dom kan ju faktiskt inte rå för att de är sjuka.

Efter Demenscentrum så ska jag till cykelhandlaren och fixa ny ventil till framdäcket, håller tummarna på att det är det som är felet.

Tillsist om jag hinner ska jag till försäkringskassan, annars får jag ta det i morgon. Som den student jag är så kommer jag inte att få några pengar alls i juni eftersom sista CSN kommer i Maj och första lönen i Juli. Lite småjobbigt faktiskt.

Nu ska jag försöka göra mig lite anständig..

Kram!

Kommentarer
Postat av: teddy

Ush så där underbemanat ska det verkligen inte vara. Dementa behöver tillsyn hela tiden. Det är ju som att lämna en två åring ensam hemma. Så tragiskt att de sparar in på vården och låter alla anställda bli sjuka istället :(
Du ska se att hela utbildningen kommer att gå fort. Ta en termin i taget så kommer du snart att se målet framför dig. Vart vill du jobba sen?

Jag jobbar på Droppen - blodgivning för tillfället. Börjar med studierna till hösten.
Nemo är en långhårig och stooor chihuahua :)
Har du djur själv?

kramis

2008-04-17 @ 16:34:49
URL: http://caitlin.blogg.se
Postat av: Malin

hej! Jag kommer ihåg hur det var! =)

2008-04-18 @ 09:22:12
URL: http://austin.blogg.se
Postat av: Ullis

Jag tror det kommer gå bra! Du klarar det. Bara 5 veckor.

2008-04-18 @ 15:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0