Ont i skallen

Har varit några hängiga dagar nu.. Har känt hela veckan att jag inte varit riktigt bra.. Eller som mamma sa, när man jobbar inom vården är man inbillningssjuk hela tiden.
Men... jag ska summera de dagar som gått..

Torsdag:
Detta skulle vara en lång skoldag, men eftermiddagen plockade vi bort eftersom vi lagt det schemat själva.
Under förmiddagen fick vi känna på hur det är att bli matad och att någon borstar tänderna på en. Det var väldigt lärorikt. Vi fick ha ögonbindel eftersom vi skulle få känna på hur det är när man måste "blint" lita på den personen som har ansvaret.

   
På den forst bilden ser man vatten med förtjockningsmedel (för att det ska bli lättare att svälja) Det smakade som papper.. urk! På andra bilden är det timbal mat (passerad mat som är formad som ursprungsmaten i största mån eftersom vi äter både med munen och ögonen) På den sista bilden är det Karin som borstar mina tänder. Det var en underlig känsla.

Fredag:
Igår var det dags att lära sig att sätta en kateter serilt. Jätteroligt att få prova men eftersom dockorna inte var så trovärdiga så fick vi ju ingen känsla om hur det käns på riktigt. (Jag tror inte att patienter har silikonbehandlade underreden)
I går kväll var det tjejkväll och det var kanon kul. I vanlig ordning var det mycket skratt och kvällen avslutades med ett par vändor singstar. Alla var ju så superduktiga som vanligt. Ullis spöade oss som vanligt fast det var lite jämnare eftersom hon varit förkyld en längre tid, Krya på dig nu Ullis!

Idag:
Har jag varit däckad med värdens huvudvärk och ont i bihålorna. Har varit sängliggande hela dagen i stortsett förutom de timmarna jag tvättade. I morgon bara måste jag laga cykeln, har inte råd att åka mer buss.


 
Jag har ett 15-tal hängivna läsare som besöker mig i stortsett varje dag. Eller jag vet ju inte om det är samma människor så jag skulle så gärna vilja att ni lämnade en komentar och berättar vilka ni är.. Skulle va så roligt....

Kommentarer
Postat av: Emmy

Detta kommer förmodligen som en chock. Jag är en av dina 15 trogna läsare!

2008-04-13 @ 09:39:25
URL: http://emmybrunner.blogg.se
Postat av: ejmis

Jag tittar in varje dag =)

2008-04-13 @ 11:13:13
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Emmy

Jag är inne väldigt ofta faktiskt.

2008-04-13 @ 15:56:37
URL: http://emmybrunner.blogg.se
Postat av: Emmy

I snitt 342 ggr om dan skulle jag tippa.

2008-04-13 @ 15:57:04
URL: http://emmybrunner.blogg.se
Postat av: Ullis

Ja är också ine här regelbundet :D Krya på dig du med!

2008-04-13 @ 18:04:58
Postat av: Em

Jag laser saklart varje dag! Maste ju halla koll pa dig
:P
Jag tror forresten att patienter har silikonbehandlade underreden! Du far informera mig om jag hade ratt nar du borjat jobba :D
Kram pa dig babe.

2008-04-13 @ 21:53:37
URL: http://www.anneke.blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0