Förlåt!

Hemska mig.. har fortfarande inte bloggat sen blogg.se låg nere.. Fått skäll av både Håkan och Emmy.. ska skärpa mig.. jag lovar!

Veckan som varit:

Måndag:
En soft dag, städade lite och donade tills Håkan kom med bussen kl 22.

Tisdag:
Vi skulle ta en liten promenad ut/runt ett ställe som heter Oser trodde jag.. Men det var betydligt längre än en liten promenad.. Tror väl att vi (Jag, Håkan & Emmy) gick ungefär en mil. Det var jättevackert väder och vacker natur.. men jag kunde inte riktigt njuta av det eftersom jag var sjukt hungrig redan när vi började.. så efter halva vägen såg jag hamburgare överallt och trodde att jag skulle avlida långsamt och plågsamt.. Tillslut kom vi in till stan igen och siktade in oss på La Baguette.. Det var nog den godaste bakade potatis jag någonsin ätit.. Väl hemma låg jag i sängen hela kvällen och vilade mina stackars fötter.

Onsdag:
Då var det time för BODABORG!
Jag, Håkan, Emmy och Ullis (Karin kunde tyvärr inte följa med och det var jättesynd) drog iväg vid åtta på morgonen för en dag på bodaborg.. För dig som inte vet var det är så är det en variant av fångarna på fortet. Man samlar stämplar i stället för nycklar och så ska man klara av olika rum med olika uppgifter. De gröna rummen var tänkar-rum där man skulle lösa kluriga uppgifter. De Röda rummen var en blandning av klurigheter och fysiska uppgifter. De svarta banorna var endast fysiska. Jag som är lite för tung i gumpen och ganska svag hade det lite tufft på de svarta banorna.. men jag hängde med ganska bra faktiskt.
När vi var klara fick vi beröm av personalen för att vi klarat så många banor 15/21..!! Grymt!

Torsdag:
Igår var det dags för skola... När jag vaknade så kom jag inte upp ur sängen.. fick rulla över på mage för att ta mig upp. Hade så sjukt ont i heeela kroppen. Mina knän och armbågar var helt blåa.. Men det är en skön känsla med träningsvärk.. Då har man varit duktig.
I skolan fick vi lära oss hur man sätter en sond på en patient, det var kul och lärorikt, men att sätta sond på docka kan ju inte vara i närheten av att sätta på en riktig patient.. Nån som vet?
Under dagen fixade Håkan bilen och på kvällen drog vi upp en sväng till Linde och hälsad på Pappafar och Christina, det var trevligt. Vid 21.30 återvände vi till Örebro, städade, diskade och packade. Sen drog vi till Halmstad.. det var underbart att ligga i bilen och slummra hela vägen.. Håkan som var duktig att köra tyckte nog inte att det var lika kul. Fast han fick ju komma hem till Sniff så jag tror att han var nöjd =)

Fredag: 
Idag har vi inte gjort något än.. snart ska vi tvätta och spela lite Wii! =)

Tack Emmy för att du vaktar mina odjur!

Kram! 

Kommentarer
Postat av: Emmy

Vassego! Och vi hade aldrig klarat 15 stämplar på Boda Borg utan dig! Kraaaam

2008-04-04 @ 15:08:31
URL: http://emmybrunner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0