Barnmorskorna

På onsdagar på svt går en serie som heter barnmorskorna. Eftersom jag troligtvis vill bli barnmorska i framtiden så följer jag denna serie varje vecka.
Men idag blev jag så arg när jag såg det... En av barnmorskorna ville sätta en västerviksblocka på en föderska som hade väldigt väldigt ont. Den är tydligen snabbverkande och lätt att sätta. Men.. läkaren ville inte eftersom hon var dålig på det, okej det kan jag ta. Men sen gick barnmorskan vidare och frågade en av sina kollegor. Som i en mycket otrevlig ton sa "Ja, det kan jag. Men jag gör det inte! För det får jag inte betalt för." Va fan!
Okej att hon inte får betalt, men här har vi en patient som verkligen behöver detta och hon vägrar! Tyvärr så kommer man alltid möta sådana bitterfittor idioter i sitt yrke men det är sorgligt. Patienten kommer alltid först och om man nu absolut inte vill så ska man fan vara trevlig mot sina kollegor. Gaaah!

Kommentarer
Postat av: al

Neh, det kan ju inte vara så lätt att hålla reda på, det klart =))

Hmm, jaa, det finns rötägg i alla familjer, yrken, länder och religioner... De går nog inte att slippa ifrån.. =(
Men att häva ut sej nåt sånt när det är levande ting man jobbar med! Dålig stil....

al

2008-04-16 @ 22:35:59
URL: http://aljohansson.blogg.se
Postat av: teddy

Hej hej tjejen. Såg precis att du läser till skk :) Vilken termin är du på?
Jag har också en barnmorskedröm :) Det är ett fint yrke :)

2008-04-17 @ 07:52:45
URL: http://www.caitlin.blogg.se
Postat av: jayne

Hej
Jag såg också det igår..och håller med dig!!! Ok...kan vara en tvist ang lönerna..men precis som du skriver....så...för patienternas skull...sen kan d etvista om lönerna efter.
Jag är själv barnsköatare i botten, har jobbat 20 år i förskolan..gjort allt jag kunnat för barnen och föräldrarna..oavsett vems uppgiften var.. idag har jag fått min lärarexamen....och ja..högre lön. Men arbetet i sig är detsamma..kunspaerna är fördjupade dock. Men aldrig skulle jag låta barnen komma emellan min tvist med chefen... GRRRRR
Tur att det visades....undrar vad hon tycker om det.

2008-04-17 @ 08:12:17
URL: http://jayne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0